Nemáte responzívny web? Google vás nemusí nájsť!

Nemáte responzívny web? Google vás nemusí nájsť!

Koľko ľudí denne vidíte ťukať na displej svojho telefónu. Presne to sú oni, vaši budúci zákazníci. Každý z nich by uvítal, aby vašu webovú stránku mohli pohodlne prezerať na svojich mobiloch. Ak sa to nedá, pretože nemáte responzívny web, máte veľký problém. Zákazníci k vám neprídu a k tomu od apríla vás Google v mobilnom vyhľadavači nemusí ani nájsť!

 

 

Responzívny dizajn stránky nie je žiadna zložitá veda. Váš web sa prispôsobuje podľa toho, na akom zariadení ju práve prehliadate. Na základe toho, či ju pozeráte na mobile, tablete alebo počítači sa mení rozlíšenie stránky, veľkosť obrázkov, rozmiestnenie prvkov, či samotný text. Nepotrebujete k tomu novú samostatnú mobilnú webovú stránku. Stačí, aby bola optimalizovaná aj na mobily.

 

PREČO BYŤ RESPONZÍVNY?

Ak si myslíte, že byť responzívny nemá zásadnejší zmysel, pozrite sa na čísla, ktoré vás rýchlo vyvedú z omylu. Podla štatistík viac ako 1,2 miliardy ľudí na svete vlastní mobilné zariadenie. Na týchto mobilných zariadeniach bolo stiahnutých viac ako 40 miliárd mobilných aplikácií v roku 2013 bol počet ľudí, ktorí platia na internete cez mobilné zariadenia na viac ako 300 miliónov. (Zdroj: http://mobithinking.com)

Ako je na tom Slovensko? Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13% ľudí, dnes je to až 51% používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1%, dnes však už 23 % používateľov. Až v  troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%).  (Zdroj: tlačová správa O2). Podiel návštevníkov vášho webu či e-shopu, používajúcich mobilné zariadenie, si môžete pozrieť v štatistikách návštevnosti vášho webu, napríklad v Google Analytics. Ak nechcete o týchto zákazníkov prísť, je responzívny web prvým krokom správnym smerom.

 

NAJČASTEJŠIE CHYBY NEREZPONZÍVNEHO WEBU:

ČITATEĽNOSŤ – web má malé písmo. Musíte ho až 3x zväčšiť, aby ste ho dokázali pohodlne prečítať.  Častou chybou sú aj medzery a zlé zalomenie textu.

OVLÁDANIE – nepohodlné ovládanie webu spôsobujú tlačidlá uložené blízko pri sebe, na ktoré sa nedá jednoznačne s prstom zamieriť.

RÝCHLOSŤ – obmedzená rýchlosť načítania webovej stránky.

BLOKOVANIE OBSAHU - časť obsahu sa na mobilnom zariadení nezobrazí pre nepodporované formáty

 

POZOR NA GOOGLE!

Keďže čoraz viac ľudí vyhľadáva informácie prostredníctvo mobilu, Google sa rozhodol od 21.4.2015 zmeniť algoritmus vyhľadávaniana mobilných zariadeniach. Ten vo výsledkoch mobilného vyhľadávania uprednostnené weby, ktoré podporujú mobilné zariadenia. Ak váš e-shop či webová stránka nie je prispôsobená mobilným zariadeniam, vo výsledkoch vyhľadávanie klesne nižšie. Týkať sa to bude vyhľadávania, ktorého výsledky sa zobrazujú na mobiloch či tabletoch.

 

V praxi to znamená, že ak nemáte web vhodný pre mobilné zariadenia, klesne vám počet návštevníkov z mobilných zariadení. Okrem responzívnosti Google podľa nového algoritmu hodnotí aj rýchlosť načítania vašej webovej stránky. Čim viac návštevníkov prichádza na váš web z mobilných zariadení, tým viac sa vás nová zmena Google algoritmu dotkne. Firmy, ktoré responzibilitu svojho webu doteraz zámerne prehliadali a podceňovali, majú konečne poriadny dôvod na zásadnú zmenu, ktorá dokáže zabezpečiť modernú atraktivitu a výhodné postavenie webových stránok. Optimalizácia webu na mobily a tablety preto ešte niekdy nebola taká dôležitá, ako je tomu dnes.

 

STE RESPONZÍVNY?

Zistiť, či je vaša webová stránka responzívna nie je vôbec ťažké. Stačí si kliknúť na: www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/.  Zadajte adresu vášho webu a ak je váš web prispôsobený pre mobilné zariadenia, zobrazí sa vám takáto hláška spolu s náhľadom webu v mobile:

 

Mohlo by Vás zaujímať: AKO UROBIŤ VÁŠ BIZNIS EFEKTÍVNEJŠÍ?

 

Google vám  pri analýze zároveň predloží dôvody, pre ktoré váš web nevyhovuje zobrazeniu na mobilných zariadeniach. Súčasne vám v pravej časti zobrazí tipy pre prispôsobenie webu pre mobilné zariadenia.

 

Dobre si prezrite vašu webovú stránku na rôznych zariadeniach. Počnúc rôznymi prehliadačmi na počítači, až po rôzne typy mobilov. Dajte mobil (prípadne tablet) do rúk vašim známym, kamarátom, rodine a všímajte si, ako si stránku prezerajú a na čo klikajú. Pýtajte sa, čo im chýba, čo im vadí a nechajte si poradiť. Aj tu platí – viac hláv, viac rozumu.

 

Alternatívy, ako urobiť responzívny web, je vytvoriť responzívnu verziu vašej webovej stránky, alebo vytvoriť samostanú mobilnú aplikáciu.  Tieto opatrenia sú však finančne náročnejšie. Ďalšou z možností je držať sa rád Googlu na odstránenie chýb, alebo použiť mobilnú šablónu. Tá uľahčuje nakupovanie, prezeranie vašich fotografií a pod., rovnako dokáže zvýšiť aj vaše príjmy.

 

Ak napriek všetkým radám máte nezodpovedané otázky, alebo ťažkosti s nastavením vášho webu môžete sa obrátiť priamo aj na nás!  Náš skúsený tím Beapp odborníkov vám zaručene pomôže! Beapp.sk je predsa miesto dobrých rád a praktických aplikácií.

 

pre beapp.sk pripravil Michal Ondruš

Zobraziť všetky články