Prečo je dôležité automatizovať e-maily?
Automatizácia systému posielania e-mailov na základe zákazníkových návštev alebo nákupov na vašom webe umožňuje špeciálne obsahovo prispôsobovať ponuky konkrétnemu zákazníkovi. Ako teda začať s automatizáciou?
Marketéri potrebujú na to, aby produkovali zisk, osobný kontakt ku každému zákazníkovi. E-mail je jedna z najlepších foriem, ako ho udržiavať v dobrej kondícii. Navyše je to jeden z najlepších kanálov na získanie organickej návštevnosti.
Nastavte si automatický systém posielania e-mailov
Tak, ako každú novú súčasť webu, aj takýto systém si bude vyžadovať prácu na vizuálnej forme systému a na jeho fungovaní v pozadí webu. Systém, pre ktorý sa rozhodnete, bude musieť byť nastavený na spoluprácu s vašim webom, teda musí byť prepojený. Malo by to vyzerať asi takto – systém sleduje zákazníkove kroky na webe. Zákazník si práve prečítal článok o hoteloch v Mexiku, systém to vidí a keď sa zákazník prihlási na odber noviniek, systém mu pošle článok napríklad o plážach v Mexiku.
Aký softvér použiť?
Použite overený softvér! Jednoduchý emailing spolu s ďalšími nástrojmi ponúka napríklad Flowii v SK jazyku. Tie prepracovanejšie sú napríklad Smartemailing v CZ, alebo Mailchimp v AJ. Vyberte si vhodný balík služieb, väčšinou sa ceny odvíjajú od toho, koľko emailov plánujete posielať. Ak neskôr presiahnete istý počet, systém Vás upozorní a automaticky ponúkne prechod na vyšší balík. Začnite emailing využívať pravidelne, aby si vás ľudia pamätali. Ale pozor! Nesmiete to prehnať. "Zdravou" pravideľnosťou sa vytvára zvyk a ak si na vás ľudia zvyknú, máte vyhraté.
Sledujte úspešnosť a vyhodnocujte
Koľko ľudí otvorilo email? Čo ich zaujalo? Ktorý bol efektívnejší? Kedy boli emailové kampane úspešnejšie a kedy nie? Urobili ľudia to, čo ste chceli? Otvorili email? Klikli na odkaz? Objednali si vaše služby alebo tovar?
Uvítacie e-maily sú praivdlom
Keď sa návštevník prihlási k odoberaniu e-mailov od vašej spoločnosti, prejavil tak seriózny záujem o váš produkt alebo službu. Pošlite zopár úvodných e-mailov, kde bude napríklad krátky dotazník, ktorý vám pomôže zistiť, aké personalizované ponuky konkrétnemu záujemcovi posielať.
Personalizujte
Nastavte vaše e-maily tak, aby napríklad v deň narodenín vášho zákazníka mu poslal zaujímavý darček, zľavu, alebo zaujímavý e-mail o histórii daného dátumu. Ak si napríklad zákazník pridá do košíka produkt alebo službu, ale nakoniec stránku opustí a nenakúpi, nechajte systém poslať mu e-mail, v ktorom bude promo kód alebo zľava na daný produkt. Nastavte to tak, aby dostal e-mail napríklad vtedy, ak si tento produkt do košíka vloží, ale do 24 hodín neobjedná. Nastavte si automatizáciu e-mailov a získate tak konkurenčnú výhodu, ktorú ani v dnešnej dobe nemá každá spoločnosť dostatočne prepracovanú.
V prípade že vás téma zaujala a chceli by ste vedieť viac o možnostiach pre váš nový web napíšte mi na f.jurek@beapp.sk alebo jedoducho pridajte komentar.
pre beapp.sk pripravil Filip Jurek